søndag 23. juni 2013

LUPINER


Rett ved kontoret der jeg jobber er det et et en eng med masse gress og endel lupiner. På fredag etter jobb listet jeg meg ut i det høye gresset og tok med meg noen lupiner hjem! Det er vel lov det, håper jeg? :) Nå står de på kjøkkenbordet, jeg syns de er så vakre! Litt nytt i sommerfarger har også kommet i hus, små skåler og skjeer fra Søstrene Grenes. Billig, fargerikt og forhåpentligvis mye brukt i sommer til bær, desserter og is! Her har vi hatt en slapp helg, ikke helt i form noen av oss. Håper på å få hentet oss inn i løpet av dagen, slik at vi er klare for siste uke før vi tar sommerferie! St. Hansfeiring skal vi også få med oss i kveld, håper på oppholdsvær i alle fall! Håper du har hatt en god helg, kanskje du har startet ferien allerede? 

4 kommentarer:

  1. Klart det er lov å plukke lupiner! Jeg er stadig i grøftekanten og plukker de med meg hjem. Det er jo et pluss med sommeren det, å kunne plukke vakre blomster og pynte opp heimen med. Blomsterbutikkene får pengene mine om vinteren, om sommeren sparer jeg ved å benytte meg av det som vokser ute. Vakkert er det uansett! God st.Hans!

    SvarSlett
  2. Vi hadde masse lupiner på hytta da jeg var liten, så lupiner er SOMMER for meg! :)
    Leste at lillebror hadde vært syk.. uff. Alltid vondt når de små er syke. Håper han er helt frisk igjen, og i fullt fart.
    God St.Hans. :)

    SvarSlett
  3. Lupiner er så fine! Jeg plukket en stor bukett i går, og de står så fint inne i stua vår nå. Tenk at så fine blomster er gratis!

    SvarSlett
  4. Tenk at lupiner egentlig er ugress? De sprer seg jo som det ihvertfall ;) Skulle ønske det var litt lettere tilgang til slike blomster her i by'n, men da er det vel egentlig bare å komme seg en tur ut på landet litt oftere, vel? :)

    Klem!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar - da blir jeg veldig glad! ♥ Hilsen Kikki