søndag 22. november 2015

SPICY KYLLINGSUPPE


Denne kyllingsuppen er en favoritt! Vi har laget den i flere år, og vi blir ikke lei. Passelig spicy (dette velger du selvsagt å smake til selv), nydelig smak og med masse gode grønnsaker i. Helt super på litt kalde høst/vinterdager som vi har nå. 

Her kommer oppskriften for 4-5 personer: 

4 kyllingfileter
1 løk
1 purre
2 røde paprika
3 terninger kyllingbuljong
1 boks mais
1 boks creme fraiche
Chilipulver, curry og paprikakrydder

Skjær kyllingfiletene i terninger og stek i litt olje. Løk, purre og paprika kuttes og freses sammen. Kok opp 1,5 liter vann og 3 terninger buljong. La det koke ca 5 minutter før du har i kyllingen og grønnsakene som du har stekt. Smak til med krydder, suppen skal ha mye smak! Like før servering (skal ikke koke) tilsettes 1 boks creme fraiche og 1 boks mais. Serveres med godt brød til. Håper det smaker! :) 

I helgen har vi fått koselig besøk av svigermor og svigerfar. Barna visste ingenting før de plutselig ringte på døra her på fredags ettermiddag. Kjempestas! (Følger du meg på Snapchat (@kikkisplanet) så har du allerede fått med deg alt dette.) :) I går kjøpte vi oss også julegave til oss selv på forskudd! Ny sofa!! 3-seter 2-seter og lenestol, og alt kommer levert til oss på døren allerede i morgen! DU og du som jeg gleder meg! Vi har også rukket familiefotografering, i går! Blir gøy å vise de etterhvert. Ellers har jeg vært i kirken og pyntet litt til adventsgudtjenester som vi skal ha der i desember. Vi har fått skjært ut store trær i finér som vi har pyntet med enkle lyslenker - det ble veldig stilig! Du kan se ideen min her. Får se om jeg kan vise noen bilder av det her etterhvert. På Snap kan du i alle fall se litt nå i kveld. :) Men nå må jeg komme meg i seng, en ny uke venter! Håer du får en fin en! 

2 kommentarer:

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar - da blir jeg veldig glad! ♥ Hilsen Kikki