mandag 28. august 2017

ÅRETS MEST FARGERIKE MIDDAG


Ukas- for ikke å si årets- mest fargerike middag! Til og med barna likte den. Neste gang vil de gjerne ha lilla suppe, eller helst blå. :D Jeg må gruble litt på den kjenner jeg. Oppskriften er fra Kolonial.no, jeg har modifisert noe til vårt bruk. 

4-5 stk kyllingfilet
500 ml kokosmelk
50 g ingefær, fersk
2 stk sitrongress, frisk
1 stk chilipepper, grønn
0,5 ss karri
3 fedd hvitløk
200 g erter, frosne
2 klyper cayennepepper

Kutt kyllingen i biter og stek i panne.
Finhakk grønn chili og hvitløk. Skrell ingefær med baksiden på en spiseskje, og finrasp.
Del sitrongress i 4 cm lange stykker (disse fisker jeg ut av suppen før jeg bruker stavmikseren.)

Kok kokosmelk sammen med finhakket grønn chili, karri, hvitløskfedd, sitrongress og revet ingefær. La det koke i 5-6 minutter.
Ha i grønne erter, varm opp og kjør til en glatt konsistens med stavmikser. Ha i vann hvis det blir for tykt. Smak til med salt og kajennepepper.

Server suppen med ris eller brød om du ønsker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar - da blir jeg veldig glad! ♥ Hilsen Kikki