torsdag 14. oktober 2010

BOKSER OG BLAFRE

En favoritt hos meg er Blafre design. Både drikkeflasker, matbokser, små bokser, store bokser, kort og gavepapir har funnet veien hjem til oss, og i gave fra oss til små og store i familien og til venner.

Jeg har ikke hjerte til å bruke det nydelige papiret derfra som gavepapir, fordi det er så fint! Men jeg har brukt det til å "tapetsere" bokser med - veldig lett, og veldig miljøvennlig med gjennbruk av bokser!


Fine farger! Mine bokser ferdig tapetsert, sammen med mine fargerike kopper - fra Jernia av alle steder.


Fine ugla. Herlige, friske grønnfarger!



Regia kakao. Vips - superfin boks! 







Andre bokser. Kan også brukes, disse er fra Panduro.


Tapetsert. Med gavepapir. 





Oppskriften er enkel: Klipp ut papir etter mål fra boksen. Påfør papirlim på boksen og legg papiret på. Når limet har tørket lakkerer jeg utenpå med Ocean-lakk, da holder overflaten seg bedre, og du kan tørke av med en fuktig klut hvis det skulle bli søl. Oppskriften funker også for hermetikk-bokser, men da bruker jeg kontaktlim for å få det til å feste mot metallet. 

16 kommentarer:

  1. Hei Kikki! Vi la ut en lenke til bloggposten din på FB-siden vår :-) Praktiske tips - og veldig hyggelig at du liker papiret vårt.

    SvarSlett
  2. Så flotte bokser! Blafre har VELDIG mykje fint og eg har hamstra litt sjølv og blant anna tapetsert ei hylle til minsten:) Takk for oppskrift på tapetseringa, sikkert lurt med den lakken! Kvar kjøper du den?

    SvarSlett
  3. Så fine de ble - super godt tips :) Så link fra Blafre's FB side :)

    Ha en god dag!

    SvarSlett
  4. Så stilig! Arkene passet perfekt til de boksene :-) Takk for inspirasjon.

    SvarSlett
  5. Ja, jeg har så sansen for den ulge-serien til Blafre selv men jeg kunne tenkt meg den i blått. Termos, matboks ja takk til alt :)

    SvarSlett
  6. Så enkelt genialt!! :)
    Blafre er jo bare herlig, da.

    Fant mye fin inspirasjon her hos deg. Håper det er ok at jeg legger meg som følger?

    Ha en fin dag!
    :)

    SvarSlett
  7. Så fine blafre-bokser!! Vi liker også blafre-produktene veldig godt!!

    SvarSlett
  8. Kjempeflott!! Veldig herlig tips - takk for inspirasjonen og påminnelsen om Blafre :)) Høstklem fra Yvonne

    SvarSlett
  9. Veldig fine bokser! Takk for tips. Jeg har også noe blafre-papir som jeg ikke har hjerte til å "bare" bruke som innpakningspapir.. Kanskje det blir en hjemmelaget blafreboks på meg også? :)
    Klem fra Inger-Lise

    SvarSlett
  10. Stilig :) Tusen takk for tipset :)

    Ha en fin dag :)
    Klem

    SvarSlett
  11. Kjempestilig! Ugla er så søt. Takk for tipset! Ha en riktig god dag! Hilsen fra Tyskland.

    SvarSlett
  12. Snakk om make-over! Så flink du er og takk for tips!

    SvarSlett
  13. Oi! Hehe plutselig var det så mange kommentarer på bloggen - og NÅ skjønner jeg hvorfor! Link fra Blafres facebook-side, det var hyggelig! :-) Takk for så mange hyggelige kommentarer, fint å kune være til inspirasjon for andre!

    SvarSlett
  14. Det var et utrolig fint tips! Perfekt til meg som desperat leter etter en fin boks til å ha tegnesaker i. Det skal jammen få bli en blafreboks:) Har du forresten sett de nye forklekjolene deres? *sikle*

    SvarSlett
  15. Hei!
    For en utrolig flott og inspirerende blogg du har!
    Dette tipset med å tapetsere bokser var jo kjempesmart. Har masse bokser som kan fornyes!

    :)

    SvarSlett
  16. Heisann :)

    Tusen takk for koselig hilsen hos meg. :)

    Ønsker deg ei flott helg.
    Klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar - da blir jeg veldig glad! ♥ Hilsen Kikki