søndag 17. mars 2013

OPPSKRIFT CHILLIDRESSING


På andre forsøk har jeg fått til en god chillidressing som vi bruker på pizza. Vi har en innmari god dressing på jobb, så jeg var freidig å spørre hvordan den ble laget. Kantinesjefen spøkte med at oppskriften egentlig var en familiehemmelighet, og kun ble overlevert til nye medlemmer - men heldigvis ga han meg noen tips til ingredienser! Noen beskrivelse av mengde eller fremgangsmåte fikk jeg ikke, så jeg slumpet litt på forsøket til lørdagspizza i går, dermed er oppskriften "sånn ca". :) 

2 dl lettrømme
0,5 dl hvit majones
4 ss hot chilli saus (ikke sweet chilli) 

Litt skummelt å dele sånne ca oppskrifter, men om det er noen som har noe de lurer på så er det bare å spørre! Vi ble i alle fall veldig fornøyd med hvordan dette ble. 

Lenge mellom innleggene her, men håper stadig at jeg skal få tid til å lage litt mer jevne innlegg utover våren. TUSEN takk for alle fine kommentarer på forrige innlegg, veldig glad dere fortsatt kikker innom selv om jeg ikke er så flink på å legge ut like mange innlegg som før. 

Forresten vil jeg tipse om Stine som starter opp fotokurs i disse dager, jeg har meldt min interesse for å si det sånn! Trenger hjelp til å lære mer om kamera og foto. Du kan vinne en plass på kurset her, og melde deg på via Facebook, som kurset vil kjøres gjennom. Veldig spennende opplegg! 

Ønsker deg en fin ny uke! 

6 kommentarer:

  1. Chilisaus høres spennende ut! Må absolutt prøves en gang :) Vi har pleid å lage en hvitløksdressing, men forandring fryder :)

    Ha en videre deilig ny uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi har også brukt hvitløksdressing i flere år, så nå syns vi det var spennende med litt nytt! :)

      Slett
  2. Hørtes godt ut. :) Vi lager hvitløksdressing til reker som ligner litt, vi bare bytter ut chillisausen med 2-3-4 fedd hvitløk. Namnam!! :)

    SvarSlett
  3. Vi har alltid brukt hvitløksdressing på pizza - med rømme, agurk og hvitløksfedd, så nå var det gøy med noe litt nytt. :)

    SvarSlett
  4. Hei, Hei. Kjempefin blogg du har!

    Jeg står bak bøkene Sanselig sommer og Sanselig jul og holder nå på med en ny bok som får tittelen Sanselige Rom.

    I den forbindelsen har jeg en stor konkurranse der man kan vinne flotte interiørpremier for 14.000,- Jeg vil med dette gi deg en personlig invitasjon til å bli med. Hvis du ikke allerede er med kan du se mer ved å bruke denne linken:

    http://franciskasvakreverden.blogspot.no/2013/02/stor-konkurranse-vinn-premier-for-mer.html

    Frist for å være med er 5. april.

    Ha en flott uke!

    Beste hilsen Franciska :-)

    SvarSlett
  5. Dette så veldig godt ut!

    Ville bare si at det var så hyggelig å finne bloggen din ;)
    Nå leser jeg bakover og koser meg!

    Jeg fant den gjennom fotokurset til Stine, der jeg også er med :)
    Gleder meg til ny oppgave, utrolig morsomt å få så mye inspirasjon!

    Hilsen Kristine (aassved storeide)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar - da blir jeg veldig glad! ♥ Hilsen Kikki