tirsdag 7. september 2010

SOVEROM

Som forholdsvis fersk interiørblogger har jeg mye å vise fram fra leiligheten vår. Soverommet er det sjelden folk får kikke på (fordi før vi får besøk slenger vi alt rotet inn der..), men ettersom Norske interiørblogger (NIB) har en utfordring i september om å vise frem soverom, så slenger jeg meg med i konkurransen og legger ut bilder fra soverommet vårt! 


Søte drømmer! 


I konkurransen er man bare "påmeldt" med ett bilde, men jeg må jo la dere få se litt nærmere på ting når vi først er i gang. 




God blanding. Sengen vår er en klassisk kontinentalseng fra Svane som vi kjøpte da vi flyttet hit i fjor høst. Sengetøy fra salg på Kid for flere år siden, krakk fra IKEA som jeg har malt. To origami-fugler som jeg har brettet selv og spraymalt etterpå, slik at de skal holde seg litt lengre. Eple-stoffet på puten er fra loppis, syns mønsteret er ordentlig fint! Drømmer om å lage en sengegavl i løpet av vinteren, det har vi ennå ikke fått gjort. 




Min stil? Smykketreet på nattbordet mitt er fra Thailand, og var opprinnelig dekket av svart tyll og mye stæsj, men det var ikke helt min stil. Jeg fjernet alt overflødig og har spraymalt bysten blå - mye mer min smak! Våre to søte, små er på plass i en ramme som egentlig heller ikke er helt min stil, men her syns jeg den passer godt. 




Veggpynt. Bildene på veggen er utklipp fra grafiske magasiner fra da jeg studerte i Australia, pluss et trykket lerret fra IKEA. 



Tobias sover fortsatt på vårt rom, og har sin lille krok ved siden av vår seng. Bildene nedenfor tok jeg før han ble født - tenkt det er over fem måneder siden! Du og duh som tiden flyr.. 

Første forsøk. På lappeteppe - ble veldig fornøyd med resultatet!  
Stoffer fra Panduro og et par fra loppis, pluss to ruter jeg hadde malt figurer på. 


Vimpler. Som passet til lappeteppet var jo så klart et must for mor.



Strøken seng. Med lappeteppet på plass.



Gullhår? Sengen etter at storesøster hadde prøveligget den.. :-) 

4 kommentarer:

  1. Kul stil du har på huset ditt Kristin. Me like :-)

    SvarSlett
  2. Du er min favoritt - foruten meg selv da, haha - liker soverommet ditt!!! Altfor mange shabby.chic soverom på lista så godt å se noe annet!!!

    SvarSlett
  3. Så gøy å få være med rundt i leiligheten rom for rom. Du er så flink med detaljer, Kristin! :-)

    SvarSlett
  4. AB: Takk, takk - alltid hyggelig å høre at folk liker stilen min!

    Project Vibes gate: Takk for favorittstempelet - og lykke til du også!

    Elisabeth: Takk, jeg er jo en liten perfeksjonist, så detaljer er kanskje min spesialitet? :-)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar - da blir jeg veldig glad! ♥ Hilsen Kikki