mandag 8. juni 2015

UKEN SOM GIKK


Forrige uke var vi på vektkontroll (igjen) med Mia, og på én uke har hun faktisk gått opp 200 gram! Så da var det en "knekk" på kurven i riktig retning, nemlig oppover!! Fantastiske nyheter!! Så da fikk jeg beskjed om å bare fortsette som vi har gjort, å tilby grøt flere ganger om dagen. De siste dagene har hun spist grøt ca 2 ganger om dagen, et måltid på formiddagen og et på ettermiddag/kveld. Hun er rett og slett ikke så glad i å drikke mye melk i slengen virker det som. Jeg prøver alltid å amme først, men noen ganger er hun ikke interessert i pupp, men spiser gjerne grøt. Vi blander ut grøten med pumpet morsmelk slik at hun skal få flere kalorier i seg på den måten. Ny kontroll i midten av juni, vi håper den gode trenden fortsetter! Hun har også fått smake på både most banan, sviskemos og gulrot, og hun smaker interessert, og spytter ikke noe ut igjen! Helt utrolig at hun ikke reagerer negativt på noen nye smaker, i alle fall ikke foreløpig! :)

Jeg har fått meg meg noen hyggelige barsels-aktiviteter sist uke, som det har vært veldig lite av så langt i permisjonstiden. I nydelig solskinn var jeg på trilletur med barselgruppa, og en annen formiddag var jeg på besøk hos ei venninne i nærheten som har en gutt på 7 uker. Jeg hadde med kyllingsalat til lunsj, og ble vartet op med deilig iskaffe, jordbær, sjokolade og blåbær etterpå! Kjempekoselig å kunne treffe andre innimellom, siden jeg har vært mye hjemme på grunn av utfordringene vi har hatt med Mia. Håper det blir flere slike gode dager utover mot sommeren!

Forrige uke fikk vi også planert litt rundt huset her, og denne uken skal vi få matjord på plass, så begynner vi å bli klare for platting og plen! Kanskje jeg skal vise noen bilder fra prosessen etterhvert? 

I helgen har vi vært på teaterforestillig om Mowgli med flere nieser i aksjon - fantastisk gøy å se hvor flinke de var! Amatørteateret her vi bor arrangerer gratis forestillinger så alle kan være med å se - et supert tiltak! Farmor og farfar har også vært her på besøk noen dager og hjulpet til med uteområdet og "ordnings" innendørs. Ellers har hele vi vært litt plaget av forkjølelse og allergi, men vi satser på det snur snart. Håper du har hatt en god helg! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar - da blir jeg veldig glad! ♥ Hilsen Kikki