søndag 29. november 2015

ADVENTSSTAKE


Litt tidlig å ønske "God jul" ennå, men tenk at desember er like rundt hjørnet - og allerede i morgen er det første søndag i advent! I helgen har jeg så smått begynt å ordne litt til desember skal komme, blant annet fikset adventsstaken vår. 

Den hvite basen kjøpte jeg på loppemarked for et par år siden. Den har hull i ringen, slik at man kan fylle med det man ønsker. Jeg har gjort det enkelt og pyntet med granbar, et par kongler, litt perler og en gullstjerne. Pluss en liten lapp med "God jul" som er fra flere år tilbake den også. Jeg er glad i gjenbruk, så det som er brukt er faktisk ting jeg har hatt i huset fra før. Bortsett fra granbaren og  lysene da, de må nesten være "ferske" :) Ikke så mye farger på denne, men jeg gleder meg til å ta frem litt mer rødt utover i desember! 

Ukene som ligger foran  ser ut til å bli en travel tid for oss, med mye som skjer. Julebord med jobb, venner og frivillige verv, grøtfest med håndballen, luciasamlinger, avslutninger på skole og barnehage for å nevne noe. Jeg har allerede gjort unna et kjempetrivelig julebord med jobben, vi har vært med på pepperkakebaking med 2. trinn på skolen, og vi jentene har vært på juleverksted på allaktivitetshuset rett nedi bakken her. (Følger du meg på Snap har du sett noen av kreasjonene derfra allerede! :)) 

I morgen skal Milly synge i kirken når vi tenner det første lys, det blir gøy. I tillegg er det lykte-tog og  julegrantenning på skolen i morgen ettermiddag, hvor Milly også skal synge. Satser på at julestemningen så smått kommer sigende etterhvert! Håper du har hatt en fin helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar - da blir jeg veldig glad! ♥ Hilsen Kikki