mandag 4. mai 2015

UTEOMRÅDE INSPIRASJON

Vi er i tenkeboksen når det gjelder uteområde om dagen! Veldig i tenkeboksen. Det vil si, vi er ikke helt sikre på hva vi skal gå for. Vi har ideer på hva vi vil ha, men jeg syns det er vanskelig å se for seg hvordan det vil bli. Vi ønsker å dele opp litt og ikke bare ha en hel gressplen utrnfor huset her. Vi skal ha en treplatting, og noen steinheller men vet liksom ikke helt hvor stort, eller hvordan vi skal dele det opp. Her er noen sommerlige inspirasjonsbilder! :)
 
Å plante i krukker høres smart ut for oss! Så kan man flytte litt rundt på de, og det må jo bli  mindre ugress håper jeg? Ønsker meg et slikt tre! Kilde

 
Denne plattingen syns jeg var fin, med litt ulike nivåer. Og FOR en utsikt da! :) Kilde.

 
Koselig krok på terrassen - smart å bruke veggen til blomsterkasser og litt pynt som denne stråhatten. Kilde

 
Mellom husene håper vi å få til noe slikt, i allefall steinheller på grus som her. Syns dette bildet var så koselig! Smart å gjøre noe ekstra ut av et slikt "gjennomgangsområde" som her. Kilde

Vi har ikke så grønne fingre noen av oss, men slike kasser ser så praktiske ut! Så har man litt mer oversikt og kontroll vil jeg tro. Kilde

Se gjerne flere inspirasjonsbilder på min Pinterest-tavle med uteinspirasjon

8 kommentarer:

  1. Mange muligheter når uteplanene skal igangsettes.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det blir spennende å se til slutt! :)

      Slett
  2. Vi er i akkurat samme situasjon. Og ser ut til å ønske oss mye av de samme tinga. 😊 Blir spennende å se hva det blir til slutt! 😃

    SvarSlett
    Svar
    1. Så moro! Nå har vi fått planert litt utenfor, lagt grus der vi skal ha platting, og fyllmasse der vi skal ha jord. Blir spennende å se hos dere også!

      Slett
  3. Så mye herlig inspirasjon du deler. Både store potter (med hjul under) og kasser er gull å plante i, for det er jo veldig så lettstelt og dekorativt :)

    Er du interessert i giveaway deler jeg tips om en i dagens innlegg. Velkommen inn om du vil :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det! SÅ gøy å høre når andre blir inspirert! Vi kommer nok til å satse mye på potter og kasser, ser for meg at det er litt lettere å holde styr på. :)

      Slett
  4. Her er mine hageprinsipper: Ikke vær redd for for stor uteplass. Det er deilig å kunne boltre seg både i møbler og luftig areal. Lag rom i Hagen, men finn først hvilke områder som kan brukes til hva (frokostplass, kveldskos, matplass, svalt område etc.) Studer soldagen (har du sikkert gjort allerede). Utnytt Hagen helt ut til grensene og la vakre blikkfang kunne nytes innenfra. Gulv (delke) først, så vegger (busker trær etc), og til sist pynten (blomstene).

    Betongdekke er rålekkert synes jeg. Vi flisene vårt for 10 år siden, helt ok, men kunne gjerne vært uten også. Gleder meg til å se hva dere kommer fram til. 😊

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh - tusen takk for mange gode tips!! Så smart å tenke på gulv først, så vegger og så pynt. Nå har vi landet på en forholdsvis stor platting, noe grus, og resten gress. Blir spennende å se når vi blir ferdige! :)

      Slett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar - da blir jeg veldig glad! ♥ Hilsen Kikki