torsdag 15. desember 2011

JALLA JULESTUE

Jeg liker ting ikke alle andre alltid liker. Som denne jalla julestuen vår. Med julelys i gult, grønt, rødt og blått. Det kommer ikke så godt fram på bildene, men den er virkelig fargerik og spraglete. Min mann var særdeles skeptisk første gang den kom opp, men nå har den faktisk blitt en fast følgesvenn hver jul. Lyspærene er håndfarget med tusj, så det er virkelig et tålmodighetsarbeid som ligger bak. Fargejobben gjorde jeg for over ti år siden, så lå den i dvale før vi tok den frem igjen for noen år siden. Ungene syns den er stor stas. 


Og sofaen vår er ordentlig stor og god, men den er ikke så fin på bilder syns jeg! Skrukker fort, og slipper ut overraskende mye fjær! Flere som har dunputer som har opplevd det samme? Håper det går over etterhvert, at den bare på "sittes inn" litt.. Og jeg blir bare mer og mer klar for å male disse veggene. Etter nyttår håper jeg å komme i gang. 


I mørket er julelysene er slik som på bildet nedenfor. :) Kilde
En ny vinterplakat har kommet opp på stuen. Den kan du kjøpe i Epla-butikken om du vil. Som julegave rekker det nok ikke frem, men det er jo en vinterplakat. :) Kommer til å lage flere slike plakater med forskjellige tema. 


Nederst er mitt siste sprayeprosjekt. Messingstake fra loppis så klart. Hadde opprinnelig fem armer, men det ene festet på arm nummer to knakk, så da ble det bare tre igjen. 

6 kommentarer:

  1. Så utrolig koselig det er hos dere...
    Jeg falt veldig for den plakaten!
    Må jo være perfekt på en fjellhytte ;)
    Du skulle reklamere mer for de utrolig fine produktene du lager...
    Du er jo rå-flink Kikki ;)
    Snart helg ;) Nyt den og hold julestresset unna hi, hi.
    Klem May Helen

    SvarSlett
  2. Jeg er så absolutt for jalla-jul! Og så er det jo gøy med en liten egen vri på ting, at ikke alt er som hos alle andre. Og forresten så har jeg tenkt pÅ mange ganger at jeg skulle si at jeg liker så godt plakatene dine. Og en vakker dag snart drømmer jeg om å bestille en, må bare få litt mer penger på kontoen først... Hi hi
    Og forresten tusen takk for den super fine kommentaren inne hos meg. Jeg satte såå stor pris på det.
    Klem

    SvarSlett
  3. Julelys i alle farger hadde garantert gått rett hjem hos barna. Her tar vi fargebonansaen på juletreet! Fint og koselig var det i julestua deres :)

    SvarSlett
  4. Fint i julepyntet sofakrok :) Kult med forskjellige farger på de lysene :)

    God helg !
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  5. Koseleg stove:-) Eg syns eigenleg ikkje at det var så jalla....Plakaten var tøff, og eg likte også godt lysestaken du har spraya.

    -Borghild

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar - da blir jeg veldig glad! ♥ Hilsen Kikki