onsdag 8. juni 2011

SPRAYMALING

Kommer spraymaling noengang til å gå av moten? 
Jeg tror ikke det, det er jo en så lettvint quickfiks av nips! 

Ikke min stil + spraymaling = Min stil

Stygg-fin vase + spraymaling = klassisk sort, spesiell vase! 

Kanskje mange som ville behold de slik de var? Jeg hadde de stående lenge uten at de ble brukt, men etter at jeg malte de har de blitt brukt både tidt og ofte, som det heter! Begge var billige bruktfunn til under 20 kroner. 


Nå skal jeg løpe og hente barna i barnehagen. Skal prøve meg på alenemamma-tilværelsen i kveld, min kjære er på band-øving! Har i føre-var prinsippet forberedt middag på forhånd, så vi slipper sutrete sultne barn før middagen er klar. Wish me luck! 

11 kommentarer:

  1. Akkurat nå kjente jeg at jeg var fryktelig misunnelig på deg som kan kalle det "alenemamma-tilværelsen". Ikke at jeg er alenemamma, men siden samboeren min jobber skift er jeg alene på ettermiddag/kveld mye av tiden. Og det er virkelig slitsomt. Sutrete og sultne barn er bare ikke særlig morsomt :S

    Kul måte å fikse på nipset på, syns det bel kjempefint! Tror jeg må begi meg ut på spraymaling snart selv. Vet du om man kan spraymale en hel tripptrapp-stol?

    Lykke til i kveld!

    SvarSlett
  2. Alenemammatilværelsen er da ikke noe problem ;)

    Den øverste vasen ble jo megakul!

    SvarSlett
  3. Spraymaling er genialt! Enkelt og med super finish!

    Siv Iren - du kan spraymale alt - bare sørg for å rengjøre og pusse (eller i omvendt rekkefølge) som før du ville ha malt. Så er det bare å spraye i vei! (greit å øve litt på teknikken først, jevnt og med litt avstand)

    Lykke til! :D

    SvarSlett
  4. Wishing you good luck :-)

    SvarSlett
  5. Siv Iren: Som Suze sier kan man spraymale alt! :)
    Jeg ville også demontert den først, slik at du kan flytte på trinnene etterhvert.
    Søsteren min spraymalte en tripp-trapp, men jeg vet ikke om hun gjorde veldig godt forarbeid, for den flasset av etter noen måneder. Jeg har malt vår tripp-trapp, og den flasser også bittelitt noen steder, men jeg tenkte bare å pusse litt og gå over akkurat på de stedene.

    SvarSlett
  6. Alenemammatilværelsen gikk forresten fint! :)
    Fikk til og med badet begge to, og de sovnet på et blunk da jeg la de - og DET er ikke hverdagskost faktisk! Nå må jeg bare rydde opp, for huset er ikke akkurat strøkent nå for å si det sånn.. :)

    SvarSlett
  7. Da tror jeg at jeg prøver meg på å pusse den godt, vaske den, la den tørke godt og så spraymale. Kanskje i gult? Vi får se :) Har dere noen farge å anbefale?
    Tusen takk for tips og råd :)

    Så godt og høre at det gikk fint med alenemamma-tilværelsen!

    SvarSlett
  8. Vilken skillnad! Båda fick verkligen ett lyft av den svarta färgen, men framför allt den nedersta vasen blev sååå snygg!

    SvarSlett
  9. Spray maling altså! Det er så moro! Sprayer alt mulig rart jeg også!
    Fine ble de;o)
    Håper kvelden gikk bra igår!

    SvarSlett
  10. Ja det er så kult med spray ! Syns vasene ble veldig fine etterpå . En bra REDESIGN ;) He he jeg skrev rett nå ;)
    Så bra at alenemamma tilværelsen gikk bra :)
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  11. Åja, spraymaling er helt genialt! Hos meg har både gamle lampeskjermer, kjøkkenskap og hageflamingoer vært i ilden :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar - da blir jeg veldig glad! ♥ Hilsen Kikki