tirsdag 4. desember 2012

ADVENTSKALENDEREN 2012


I går kom snøen. Sakte, dalende, ordentlig julesnø! 
Her er årets julekalender hos oss. Skikkelig enkel og hjemmelaget - slik jeg liker det. :) Grantrær tegnet for hånd og klippet ut av grønn papp, pluss litt gammel mønsterpapp jeg hadde liggende. Tallene tegnet jeg på for hånd med hvit tusj. Trærne er hengt opp på en hvit sløyfe på gardinstangen, så barna må ha hjelp til å få ned. Praktisk, så de ikke kan snike på dagene. På baksiden står en aktivitet, pluss at vi supplerer med smågaver innimellom. Bruksgaver som de uansett hadde fått, som f.eks ullsokker eller pepperkakeformer. I går var det "leke med plastelina" på programmet, i dag var det nye vaskekluter + bading til kvelden, og lang lesestund før sengetid. Koselig å gjøre ting sammen syns vi. 

Her er jeg satt ut av influensa, og prøver å ta dagen litt med ro. Har hanglet lenge, og håper at noen dagers hvile skal gjøre susen for at hva det enn er skal forsvinne. Legen sier det er sånt som går om dagen. "Mamma har baskelusk" sider ungene. De er nå søte da, disse små. :) Håper du har en baskelusk-fri uke! 

11 kommentarer:

  1. Ai ai :) Veldig dekorativt var det også.
    Var sikker på at du hadde kjøpt tall..proft, men du er jo så flink med tegning og sånt :)
    Koselig å ta seg ekstra god tid til barna.
    God bedring !
    Janne

    ( Flott bilde av deg øverst her )

    SvarSlett
  2. Det var ein flott kalendar! Fin ide som pynt også:-)

    SvarSlett
  3. Så lekker julekalender! De trærne var super stilige! :) smart med aktiviteter og noen gaver her og der. Jeg går også å hangler, og det blir jo ikke bedre av disse minusgraderne. :/ Go bedring, håper du kommer snart! :)
    klem

    SvarSlett
  4. Helt herlig og akkurat passe julete :)

    Og ser at du fikk til med bildene og at de nå er der 'de skal være' ;) Så bra!

    Klem,
    Signe

    SvarSlett
  5. Dekorativ adventskalender. Og veldig koselig med små aktiviteter for disse ventedagene. Vi har mye av det også. Første dagen var det tur til Køben - stor lykke for de små (og de store)! ;) Turen var jo selvsagt ikke kjøpt for å være kalendergave, men når vi først skulle dra kunne like gjerne det være en kalenderoverraskelse. ;)
    God ventetid.
    Klemmer

    SvarSlett
  6. Så fin kalender! Kjempelurt å ha aktiviteter i stedet for alt mulig dilldall som bare fyller opp lekekassene unødvendig. Tommel opp!

    SvarSlett
  7. Så flott de juletreène var, så dekorativ med forskjellig mønstre, og at alle hadde det grønne i seg, VAKKERT.

    Hilsen Tove Kristin

    SvarSlett
  8. Tusen takk for utrolig koselige kommentarer! Syns liksom den var en smule simpel, men nå syns jeg mye bedre om kalenderen vår. :)

    SvarSlett
  9. Haha, jeg skjønner hva du mener, sånt kan jeg også irritere meg grønn over! Er ikke mange pixlene hit eller dit som skal til heller skal du tro ;)

    Noe eget takkeinnlegg er slett ikke nødvendig - men du er velkommen til å låne bilder når du vil :)

    Ha en fin kveld - og GOD bedring!
    Signe

    SvarSlett
  10. Nydelig og dekorativ kalender! :) Håper formen din har kommet seg siden dette innlegget! Jeg henger litt etter med blogglesing, gitt!

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar - da blir jeg veldig glad! ♥ Hilsen Kikki