torsdag 13. desember 2012

STJERNEPYNT DIY




Jeg har sett så mange flotte stjerner på blogger rundtomkring i det siste, med avanserte bretteteknikker! Jeg har ikke tålmodighet, tid eller innsatsvilje nok til å prøve meg på brettingen akkurat nå, så jeg har laget min egen versjon av stjernepynt. Hakket enklere enn brettemetoden vil jeg mene. :) Stjernene tegnet jeg opp etter et pepperkakeform på papir, klippet to stk av hver. Så la jeg de oppå hverandre, klippet et hakk til midt på stjernen. Så er det bare å stikke de i hverandre og du får en tredimensjonal form - enkelt og greit! Her fant jeg en lignende fremgangsmåte for små juletrær, hos Craft and creativity

Pynter du med stjerner til jul? 
Og har du prøvd deg på den avanserte brettemetoden? :) 

13 kommentarer:

  1. Å så fine!! disse skal jeg def. lage!:)

    Fin luciakveld til deg;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra! Var innom og kikket hos deg, kjempekoselig blogg du har. :)

      Slett
  2. Tusen takk for supert tips,no veit eg korleis eg kan få til både stjerner og juletre:)
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra, Lillian! Jeg liker det best når det er fort gjort OG ser bra ut til slutt! :)

      Slett
  3. Tack för ett suveränt tips! Enkelt och stilfullt är precis det jag tycker om!

    Fin luciakväll till dig!
    Petra

    SvarSlett
  4. Jeg har fått dilla på å brette stjerner av den avanserte varianten. -og bretter nå sammen med elevene også. Det er nok litt i overkant for noen, men med litt (eller nokså mye) hjelp får alle 28 det til. Jobben er å lære seg teknikken, når den er inne tar en stjerne maks 5 min.

    SvarSlett
  5. Takk for tips om denne enkle varianten :-)
    Får ikke helt til den brettingen, ikke tålmodig heller til det.
    Disse var jo så dekorative og enkle :-)

    SvarSlett
  6. Nydelige enkle stjerner dette:) Jeg har lært meg den avanserte metoden også, er hekta:)
    Trine:)

    SvarSlett
  7. Så bra at flere likte denne versjonen av stjernepynt! Jeg føler jeg burde prøvd meg på bretteversjonen også, men så er det jo så mye annet som også skal gjøres. I romjula kanksje... :)

    SvarSlett
  8. Takk for enkel stjerne-oppskrift. Har sitte og bretta ei stjerne i noen dager nå, som jeg endelig fikk til i dag. Tror det ble med den ene ;-) Da er det alltid kjekt med noe litt lettere til neste gang! Fin førjulsuke til deg.

    SvarSlett
  9. Det var jo kjempesmart! Veldig fine! Stjerner er virkelig i vinden i år! Så det selv da jeg tok et overblikk på pynten min, masse stjerner :) Jeg prøvde meg på disse germanske stjernene (eller hva de heter). Fikk det til slutt til ved hjelp av instruksjoner fra Søstrene Grene og Norway Designs (tror jeg det var). Det er ganske gøy når det løsner ;)

    SvarSlett
  10. J aime beaucoup
    Est ce possible d avoir le tuto ?
    Merci
    Kate
    Le calepin de Kate .blogspot.fr

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar - da blir jeg veldig glad! ♥ Hilsen Kikki