lørdag 8. desember 2012

JULEBORD


Jeg drister meg til å bidra med bilder av mitt julebord i NIB sin utfordring "jul i vårt hus". Her har jeg funnet frem gamle bilder fra da jeg var lita jente, printet ut og hengt over bordet sammen med julekuler og lykter. 

Jeg har brukt enkle, røde servietter, og brettet en side fra en gammel bok rundt, eller kanskje du kan bruke en gammel julesang? Boken jeg har brukt er kjøpt billig på loppemarked. Rundt arket er det surret med grov hyssing, og festet en juletrepynt fra IKEA på hver kuvert. Kniv og gaffel kan du stikke mellom papiret og servietten – jeg syns ulike mønster på bestikket kan være fint! 

En liten blondeduk under hvert glass gjør det forhåpentligvis ekstra koselig. Jeg har brukt sider fra gamle bøker som dekorasjon også på bordet. Telys i sandkakeformer sammen med granbar er enkel og billig dekor. Håper dette kunne være til inspirasjon! :) Ønsker deg en fin helg! 

4 kommentarer:

  1. Lekkert!! :-)
    SÅ enkelt men alikevell flott!
    Ha en finfin kveld!

    SvarSlett
  2. Oi, oi - det var jommen julebordet sitt får´n si! Så utrolig vakker og kreativt pyntet. Masse godt tips å hente her du! Likte spesielt godt ideen med å henge opp noen gamle og nostalgiske foto midt blant alle julekulene. Mon tro om jeg ikke regelrett må kopiere det hjemme hos meg mon tro, hehe! God adventstid til deg!

    SvarSlett
  3. For et koselig julebord. Veldig vakkert og veldig stemningsfult. :) Mange gode tips å ta med seg i denne selskapstiden.
    Vi har faktisk hatt familieselskap og feiret en slags miniutgave av julaften i dag, ettersom mamman min er veldig syk. Men bordet mitt var langt fra så fint, så jeg har visst litt å lære. ;)
    Håper dere har hatt en fin adventslørdag.
    KLEM

    SvarSlett
  4. Flott julebord og mange nydelige detaljer... God jul i huset.

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar - da blir jeg veldig glad! ♥ Hilsen Kikki