tirsdag 25. desember 2012

JULAFTEN 2012














God jul! Håper du har hatt noen fine dager? Her er noen glimt fra vår julefeiring 2012. For første gang har vi feiret jul i eget hus, og det har vært veldig koselig! Farmor og farfar har vært her noen dager, og Besta var her sammen med oss på julaften. 

Til julemiddagen var bordet dekket noe likt som julebordet som jeg har vist tidligere, men jeg prøvde ut en ny ide som jeg har sett på Pinterest, du finner linken her. Enkelt og dekorativt syns jeg, og billig også! Syltetøyglass, noe grønt i bunn, vann, tranebær som flyter i toppen sammen med et lys. Syns det ble fint! Min mann er kokk ved store anledninger som denne (noe jeg er veldig glad for!) og svoren ble sprø! Selv om jeg ikke liker svor da.. :) 

Minstemann hos oss er ganske skeptisk til nissen, og den eneste som fikk lov å være nisse hos oss var meg selv! Ikke pappa, ikke farfar, ikke farmor, ikke Besta. Så da ble det sånn.. Det var jo en artig opplevelse. De skjønte jo godt at det var meg, så da var det ikke så skummelt. Men da jeg hadde gitt en pakke til hver av de var gutten veldig klar på at jeg var ferdig som nisse og ville ta av skjegg og nisseklær. 

Pakkene ble åpnet til stor begeistring! Vi har fått så masse flott, og vi har fått gi noe fint til de vi er glade i, som vi håper de vil like. Litt bilder av nye ting vil sikkert dukke opp fremover. 
Måtte ha med et bilde av gutten i julestasen, jeg hadde sydd ny sløyfe til han, etter inspirasjon fra Randi med bloggen Fargefest.
(De som følger meg på Instagram har sett den før). Jeg var absolutt ikke overbevist om at han ville ha den på, men gjorde da et forsøk da vi skulle ta på finstasen. Og vår lille, gode venn sa med et stort smil da han så sløyfen: 

"Samme som Gagnam style jo!" 

Han har nemlig UTROLIG dilla på den sangen, og har sett filmen minst 50 ganger på Youtube! Teksten kan han til og med, veldig sjarmerende når vår 2,5 åring går rundt og synger: "Ooo-oh - sessy lady!" (Sexy lady, for de som ikke er kjent med denne teksten..) Go' gutten vår! :) Og sløyfen ville han ikke ta av seg før vi måtte skifte til pysj på kvelden. Så TAKK til PSY for at han bruker tversoversløyfen! Nå skal det lages flere av den sorten, kanskje det blir en ny farge til nyttår? 

Ungene fikk blant annet hver sin snøreser av oss i gave, og i dag har vi vært ute og prøvekjørt! Både morgen og kveld! Det var STOR stas for både liten og stor, og noe vi kommer til å ha mye glede av fremover! Vi har allerede avtalt en ake-date i morgen. 

Lang tekst i dag - har du lest helt til enden så: Gratulerer til deg! :) 
Og god natt herfra, vi er klare for nok en innholdsrik dag i morgen! 

8 kommentarer:

  1. Så flotte bilder og koselig lesing:)kjekkt når det er fine dager og ein koser seg ilag!
    Ønsker deg ei forsatt god jul!
    Juleklem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Høres ut som en koselig jul for dere alle:)
    Herlige bilder!
    Her er det dilla på den sangen også..Besøkstallene på youtube øker med en 7-åring & 4-åring som skal høre denne heeele tiden!

    God romjul!

    SvarSlett
  3. Kjempekos å lese om jula deres! Haen fortsatt fin romjul og god aketur! :-)
    hilsen tanteMari

    SvarSlett
  4. Lekkert dekket bord. Nydelige barn og flott nisse. Koselig å lese om deres julaften. Kos dere videre. D

    SvarSlett
  5. Finaste nissen!

    Go jul te dæ og dine!
    Klæm Siw

    SvarSlett
  6. Så herlig bilde av deg og gutten. :)
    Høres ut som dere hadde en fin julaften. Kos dere videre i romjulen!

    SvarSlett
  7. så koselige julebilder!

    ønsker deg et riktig godt nytt år
    takk for inspirasjonen du deler!

    klem fra Åpent^hus

    SvarSlett
  8. Godt nyttår! Koselig å se fra julefeiringen deres. Du er dyktig Kristin.

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar - da blir jeg veldig glad! ♥ Hilsen Kikki